Har kunden altid ret?

Spørgsmålet er vel egentlig, hvem man laver forretning for. – For sin egen skyld eller for kundens skyld?
Her vil de fleste vil så straks bryde ind og sige, at verdens ikke er så sort/hvid og det handler om at man skal kunne se begge parter i sin forretning.
Der er ingen ide i, at man kun laver forretning for sin egen skyld, for så glemmer man hvad det egentlig er kunden efterspørger. Når vi kommer til regnskabets time er det jo netop kundens penge, som skal sikre driften af butikken.
Så, handler det ikke bare om, at man skal drive sin butik udelukkende efter hvad kunden dikterer og udelukkende efter hvad de efterspørger?
Ideen er egentlig god nok, men så vil der helt sikkert være nogen der mener, at det bare er surt arbejde, når man slet ikke har sin egen drøm med i projektet.
Kan man tillade sig at holde sig fra surt arbejde?
Spørgsmålene og meningerne er helt sikkert mange. Men så længe jeg er kunden, så har kunden helt sikkert altid ret!1201868_70224204