Kampen mod uret

Dét er måske de færreste som tænker over det, og i samme øjeblik de bliver opmærksomme på det så plejer det at resultere i en irritation. Det handler om det stopur, som altid spøger et eller andet sted, når der ydes service i forbindelse med en handel.

Det kan være den tid, en ekspedition tager i supermarkedet. Det er klart supermarkedet har en interesse i at få så mange mennesker igennem kasserne som muligt, det handler om at få så få mennesker som muligt til at betjene så mange som muligt. Man opdager det også når man spiser ud. Når spisestedet har et mål om, at hvert bord skal besættes et antal gange i løbet af en aften. Når så du sidder og hygger lige længe nok, så smadrer det jo deres mål, derfor er servicen ikke for evig. Det handler simpelthen om, at finde niveauet mellem service og indtjening. Set fra den erhvervsdrivende synspunkt en helt simpel vurdering og kalkulering. Set fra forbrugeren noget negativt, hvor man måske endda føler at man får mindre service end man er berettiget til.

Her har vi så dilemmaet, hvor er den gyldne middelvej?

738926_27892725